Dzisiejszy rynek pracy charakteryzuje się wysoką konkurencją. Oznacza to, że musisz znaleźć element w swojej strategii marketingowej, aby wyróżnić się na tle pozostałych osób. Jednym ze sposobów jest stworzenie swojego miejsca w sieci i wyróżnienie się. Dzięki temu klienci sami do Ciebie trafią. Pozwól się zauważyć i załóż własną stronę internetową. Sprawdź dlaczego warto mieć własną wizytówkę w sieci.
Czym jest w ogóle WordPress?
Jest to jeden z najpopularniejszych CMS’ów czyli systemów, które zarządzają treścią stron internetowych. Swoją popularność zdobył za czasów kiedy to blogi zaczynały być modne i każdy pragnął stworzyć swoje miejsce w sieci, aby stać się influencerem.
Nie da się ukryć, że jest to bardzo prosty system, który po krótkiej praktyce opanuje większość osób. A przynajmniej jego podstawy niezbędne do stworzenia prostej wizytówki firmowej. Mówi się, że niemal co czwarta strona internetowa została postawiona właśnie na WordPressie.
Dlaczego warto założyć stronę firmową na WP?
Obecnie jest to na tyle dopracowany i profesjonalny system, że korzystają z niego nie tylko amatorzy, ale także wielkie i znane firmy. Stał się idealnym miejscem dla biznesu. Jego ogromną zaletą jest różnorodność. Praktycznie nie ma ograniczeń co do wzorów czy stosowanych rozszerzeń. Możesz stworzyć prostą wizytówkę lub zdecydować się na założenie sklepu internetowego.
Programiści chwalą sobie WP za to, że jest to bardzo prosty system do tworzenia nowych rozszerzeń.
Co prawda nie jest to całkowicie darmowa zabawa, bo do założenia własnej strony internetowej konieczne jest posiadanie hostingu, domeny a także często konieczne jest wykupienie płatnego szablonu czy skorzystania z usług programisty, który dostosuje daną stronę do naszych potrzeb, jednak całkowicie warto.
Zyskujesz profesjonalny wygląd
Osoba, która nazywa siebie specjalistą w danej dziedzinie i nie posiada własnej strony internetowej przestaje być “profesjonalna” w naszych oczach. Przynajmniej dla większości. Jeśli zdecydujesz się na założenie strony internetowej możesz umieścić tam swoje przykładowe realizacje, opinie od klientów czy cennik usług. Przekierowanie potencjalnego klienta na stronę będzie z pewnością lepiej odebrane niż skopiowanie mu cen z notatnika.
Skrzynka e-mail we własnej domenie – pełen profesjonalizm
To poniekąd kontynuacja poprzedniego tematu. Podając komuś adres e-mail do kontaktu z końcówką “gmail.com” nie brzmisz profesjonalnie. Nie ma co się oszukiwać.
Szansa na dochód pasywny
Nawet jeśli nie masz sklepu internetowego, to być może masz produkt cyfrowy, który oferujesz. Szkolenie, webinar czy ebook, który wrzucisz na stronę będzie dostępny dla wszystkich o każdej porze dnia i nocy. Oznacza to, że nawet kiedy Ty śpisz, a ktoś wpadnie przypadkiem na Twoją stronę internetową – możesz zarobić.
Daj się odnaleźć
Co robisz, kiedy chcesz znaleźć daną usługę w swojej okolicy? Zapewne w pierwszej kolejności wpisujesz konkretne hasło w wyszukiwarce. Co więc robią klienci z Twojej branży poszukując specjalistów? Dokładnie to samo. Jeśli więc stworzysz swoją własną stronę internetową, dasz się odnaleźć potencjalnym klientom.
Własna strona internetowa to must have w dzisiejszych czasach
Strona internetowa to świetne narzędzie pozwalające nie tylko zaprezentować się przed klientem, ale także pozwala na automatyzację procesu obsługi klienta i tworzenie wizerunku profesjonalisty. To także świetne miejsce pozwalające w praktycznie nieograniczony sposób tworzyć kampanie marketingowe i analizować ich wyniki poprzez ruch na stronie.
Konkurencja jest na tyle duża, że klienci mogą wybierać w dostawcach danych produktów czy usług. Często o dokończeniu procesu sprzedaży decydują niewielkie niuanse jak np. właśnie profesjonalny wygląd. To jak będzie wyglądała Twoja strona może przekonać lub zniechęcić danego klienta. Profesjonalne wpisy blogowe, wytłumaczenie podstawowych zagadnień czy opinie zadowolonych klientów mogą przekonać potencjalnego klienta, że trafił na specjalistę w danej dziedzinie.